יום שני, 11 באוקטובר 2010

האצ'יקו - סיפורו של כלב

סרט מינורי, מקסים ומרגש על נאמנות של כלב לבעליו. הסרט פרט על כל נימי נפשי וגם חיסלתי חבילת טישו...

הסרט מבוסס על סיפור אמיתי שהתרחש ביפן בשנת 1923 (בסרט הסיפור מתרחש כמובן בארה"ב).

הכלב האצ'יקו שייך לגזע כלבים עתיק הנקרא אטיקה.


משמעות השם האצ'יקו (Hachikō): האצ'י (Hachi) זה שמונה (מתייחס למיקומו בשגר - השמיני שנולד) ו-kō משמעותו נסיך או דוכס. ביפן הוא ידוע כ-faithful dog Hachikō.

האצ'יקו נולד ב-10 בנובמבר 1923 בעיר אודטה. בשנת 1924 רכש אותו איזוברו אואנו Hidesaburō Ueno, שהיה פרופסור בפקולטה לחקלאות באוניברסיטת טוקיו. במהלך חייו של הפרופסור האצ'יקו קיבל את פניו בסופו של כל יום בתחנת הרכבת שיבוייה. השגרה הזו נמשכה עד מאי 1925. באותו יום נפטר הפרופסור משבץ ולא חזר ברכבת לידידו האצי'קו שחיכה לו בנאמנות.

לאחר שהפרופסור נפטר, האצ'יקו נמסר לאנשים אחרים, אבל הוא ברח מהם באופן קבוע ושוב ושוב חזר אל ביתו הישן. בסופו של דבר הבין הכלב שבעליו כבר לא גר שם ואז הוא הלך לתחנת הרכבת שיבוייה להמתין לבעליו. זאת הוא עשה במשך 9 שנים.

האצ'יקו משך את תשומת ליבם של נוסעי הרכבת אשר רבים מהם היו נוסעים קבועים והכירו אותו ואת בעליו כשהיו מגיעים יחדיו אל התחנה כל יום. הם הביאו לו אוכל ושתייה כדי להזין אותו בזמן שהוא ממתין לבעליו.

כך זה נמשך לאורך 9 שנים כאשר האצ'יקו מופיע בדיוק בשעה שבה הרכבת נכנסה לתחנה.

האצ'יקו המקורי

פסל לכבוד נאמנותו של האצ'יקו הוקם בתחנת שיבוייה באפריל 1934. שנה לאחר מכן ב-8 למרץ 1935 מת האצ'יקו בגיל 12. השמועה על מותו הביאה מבקרים רבים לתחנת שיבוייה אשר כיסו את פסלו בפרחים ובקטורת, ונאמר כי בימים ההם יום בהיר הפך למעונן. ההתעניינות הציבורית בהאצ'יקו פרסמה את שם הגזע ותפסה את תשומת ליבם של מגדלים רבים.

2 תגובות:

פזית אמר/ה...

מרגש. סיפור נוגע ללב של אהבה ונאמנות

אנונימי אמר/ה...

סרט מדהים ומרגש- נוגע ללב