יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

שלווה + ויתור

היום הייתה לי שיחה עם הבוס שלי על מוטו של החיים. אני סיפרתי לו שמאז ששיניתי את הרגלי האכילה שלי וסיגלתי לי אורח חיים בריא יותר, המשפט שמלווה אותי לאורך כל הדרך הוא משפט שוינסטון צ'רצ'יל אמר:

Never
Never
Never Give Up

הוא סיפר לי שהמוטו שלו הוא "תפילת האנשים האנונימיים". מה זה? שאלתי. הוא הסביר שזו תפילה של כל אותם אנשים מכורים המשתתפים בקבוצות תמיכה כגון: אלכוהוליסטים אנונימיים, אכלנים אנונימיים, מהמרים אנונימיים וכד' ואשר מתאימה בעצם לכל אחד. התפילה הולכת ככה:

אלי,
תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם,
אומץ לשנות את הדברים אשר ביכולתי,
והתבונה להבחין בין השניים.

זה כמובן מאד דיבר אלי ונכנסתי לאינטרנט לעשות קצת מחקר. התפילה הזו נקראת "תפילת השלווה" אותה ניסח תיאולוג פרוטסטנטי אמריקני בשם ריינהולד ניבור בשנת 1926 ואשר אומצה בחום על ידי אלכוהוליסטים אנונימיים.

אז מה זו שלווה?

שלווה אין משמעותה להיות במקום שלו בו אין רעש, צרות או עבודה קשה. שלווה מושלמת משמעותה היכולת להיות במרכז ההמולה והצרות ובכל זאת להישאר רגוע בליבך.

אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם,

  • לקבל את העובדה שאיני יכולה לשנות את העבר, את האחר, את החבר/ה, את הבעל, את האשה, את ההורים.
  • לקבל את היותי מכורה ל... (במקרה שלי אוכל).
  • לקבל את חוסר האונים.
  • לקבל את העובדה שאיני יכולה לבד.
  • לקבל את חוסר השפיות שלי בזמן האכילה.

אומץ לשנות את הדברים אשר ביכולתי,

  • אני יכולה לשנות את עצמי.
  • אני יכולה לקחת אחריות.
  • אני יכולה לבקש עזרה.
  • אני יכולה לשנות דפוסי התנהגות ומחשבה.
  • אני יכולה להימנע מאנשים, מקומות ודברים שמהווים עבורי מצב מסוכן.
  • אני יכולה להוות דוגמה לזולת.

והתבונה להבחין בין השניים.

  • ליישם עקרונות רוחניים אלה בכל תחום בחיי.
  • למלא את החור בנשמה.
  • את הגוף לטהר במים ואת הנפש לטהר בתבונה.

בכל תוכנית לשינוי הרגלי חיים והתמכרויות צריך לוותר על כל מיני דברים. נתקלתי ברשימה הבאה באיטנרנט:

כשאני בוחרת לאכול - אני מוותרת על הרעב.

כשאני בוחרת לאהוב - אני מוותרת על השנאה.

כשאני בוחרת לסלוח - אני מוותרת על הטינה.

כשאני בוחרת באור - אני מוותרת על החושך.

כשאני בוחרת בקבלה - אני מוותרת על הכעס.

כשאני בוחרת בחוסר אונים - אני מוותרת על השליטה.

כשאני בוחרת באומץ לשנות - אני מוותרת על הפחד.

אני עדיין לא יכולה להגיד שאני כבר שם, אבל אני עובדת על זה...

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

פנינה בוקר טוב זה גדול ממש כחה

אנונימי אמר/ה...

פנינו'ש יקרה. פשוט נהדר ! ניכר כי חקרת היטב "תפילת
השלווה" והבעת ביכולתך המופלאה כיצד ליישמה בפשטות
גמורה - מחזק לגמרי...
ריגשת ושימחת אותי מאד -
מתאים לתקופה זו בחיי מאד...
ובכלל זו פורמולה לחיים טובים !
באהבה מאיריס

פזית אמר/ה...

לעיתים הדרך חשובה יותר מהמטרה- אם את עובדת על זה ,תגיעי בסופו של דבר.
תודה על החיבוק- שולחת לך אחד בחזרה.