יום חמישי, 26 באוגוסט 2010

המילה שלי

בימים אלו אני קוראת את הספר Eat Pray Love (בעברית: לאכול, להתפלל, לאהוב) מאת אליזבת' גילברט. הספר הינו מסע חיפוש הרפתקני של אישה ברחבי איטליה, הודו ואינדונזיה. עד יום הולדתה השלושים כבר השיגה אליזבת' כל מה שאישה יכולה לבקש – בעל אוהב, בית בפרוורים, קריירה פורחת. אבל במקום להרגיש מאושרת ומסופקת היא מבוהלת ואחוזת צער ובלבול. אחרי גירושים, דיכאון הרסני ורומן כושל, כל מה שקיוותה להיות - פשוט התפוגג. אליזבת' עושה מעשה... היא נפטרת מכל חפציה, מתפטרת מהעבודה ויוצאת אל העולם להרפתקה של גילוי עצמי. באיטליה היא אוכלת פסטה נהדרת, בהודו היא מוצאת שלווה פנימית, באינדונזיה היא מגיעה לאיזון ולאהבה – כל הדרך כולה אל עצמה. לאכול, להתפלל, לאהוב הוא סיפור מסע רגיש, מצחיק ונוגע ללב על אישה שלוקחת אחריות על חייה ועל אושרה, אישה שקמה בוקר אחד עם תשוקה בוערת לשנות את חייה.

בפרק 33 מנסה אילזבת' בעזרת ידידה ג'וליו לגלות מהי המילה המגדירה את עצמה ומקומות שונים בעולם.

ג'וליו, יליד נפולי הגר ברומא חושב ש-

המילה של רומא היא סקס (SEX)
המילה של הותיקן היא כוח (POWER)
המילה של נפולי היא להילחם (FIGHT)

אליזבת' חושבת ש-

המילה של ניו-יורק היא הפועל להשיג (ACHIEVE)
המילה של לוס-אנג'לס היא הפועל להצליח (SUCCEED)

ואילו סופי, חברתה של אליזבת' משבדיה חושבת ש-

המילה של שטוקהולם היא להתאים (CONFORM)

זה גרם לי לחשוב על המילה המגדירה אותי נכון לעכשיו והמילה הראשונה שעלתה לי לראש היא:

השלמה

מהי המילה המגדירה אתכם?
מהי המילה המגדירה את העיר בא אתם גרים?

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

המילה שמגדירה אותי עכשיו היא "אהבה"
והמילה שמגדירה את העיר שבה אני גרה היא "שמחה"
אהבתי את הספר ,ונהניתי לקרוא אותו.

Unknown אמר/ה...

המילה שמגדירה אותי עכשיו היא תשומת לב
המילה שמגדירה עבורי את ת"א היא - לחיות

פזית אמר/ה...

המילה שמגדירה אותי עכשיו היא :חופשיה
העיר תל- אביב עבורי : נשמה